16 juni 2011

solskensdag (men ändå lite ledsam)

idag var det skolavslutning. sol, finklädda barn, idas sommarvisa och jordgubbstårta. jag blev avtackad med en underbart fin bukett. känns konstigt och lite ledsamt att sluta, har trivts jättebra. men jag har ju lyxen att komma tillbaka till ett annat underbart jobb och fina kollegier efter ledigheten igen. men att uppleva skolavslutning är något speciellt, det blir sommar "på riktigt" som när man var liten. imorgon är det sista dagen på jobbet, sen är jag och Vera lediga. Micke får vänta lite på sin semester...

vi var på inskrivning på MVC idag också. Vera följde noga vad barnmorskan gjorde... nu efteråt har hon klappat mycket på magen och pratat om bebisen. det är roligt vad hon är medveten ändå. nu ska jag fylla på med lite kvällsfika så jag slipper gå upp mitt i natten och äta som jag fått göra de senaste nätterna...hände aldrig med Vera i magen.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar