9 juni 2011

vi tar väl en lista då!

kände mig träffad: bloggar dåligt, då blir det lista. så här kommer den.

nämn något som gjorde dig glad igår: när Vera hade konsert för sin mamma från baksätet hela vägen till dagis. hög underhållningsfaktor på den!
vad gjorde du kl 08 imorse: svängde in på skolans parkering. lite småstressad.
vad gjorde du för 15 min sedan: typ borsta tänderna.
det sista du sa högt: natti natti
det senaste någon sa till dig: natt natt
vad har du druckit idag: liter med vatten. och en skvätt kaffe
vad var det senaste du åt: en kaka med lite oidentifierbar smak, kan det vart banan??
vad var det senaste du köpte: köpte idag en "pippi-stickad" kofta, fast jag egentligen skulle ha köpt en sommarklänning till skolavslutningen. hur kan det bli så??
vad är det för färg på din ytterdörr: blå.
vad är det för väder hos dig nu: dis och ruggigt.
godaste glassmaken: kola/pecan. om jag måste välja en.
tror du på kärlek vid första ögonkastet: ja, var ju med om det själv!
sover du tungt: haha...ja! fråga min man och mina kusiner...de har alla sina berättelser om detta... men en tvåårings tassande fötter vaknar jag av. konstigt det där...
drömmer du mardrömmar: nä, väldigt sällan...men ibland röriga som jag minns väl.
favoritklädsel: variation förnöjer!
favoritlåt just nu: imse vimse spindel, framförd av Vera.
vad ser du om du tittar till höger: en sovade dotter (som just smugit sig in och lagt sig mellan sin mamma och pappa) med armband som hon gjort idag på dagis. hon vägrade ta av sig det när hon skulle sova.
vad gör dig glad just nu: det är mycket nu som glädjer mig. sommar, snart semester, glad tvååring och en bebis i magen.
vad ska du göra härnäst: stänga av datorn och sova
höger eller vänsterhänt: höger.
humör just nu: lite trött...det är ju faktiskt läggdags.
favoritgodis: det här var ju värre än glassen. men just nu lite mer sugen på sura godisar.
kläder just nu: jag  är ju redo att sova, så det är inte så mycket just nu.
sommarplaner: inte så många, men har en känsla av att det kommer bli endel i alla fall.
hur många kuddar sover du med: två. måste ha två.
spelar du något instrument: ja, har ju lärt mig spela gitarr det senaste.
morgon eller nattmänniska: just nu, inget alls. men i vanliga fall är jag piggare på kvällen.
vad är viktigast för dig: min familj.
är du kittlig: näää...
snarkar du: inte alltid...men det finns dom som påstår att det har hänt.
stjärntecken: stenbock
äckligaste insekten: fästingen.
längtar du mest efter just nu: ledighet. att få ta dagen som den kommer.

2 kommentarer:

  1. Grattis till bebisen! När är det dags?
    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  2. Åh grattis till bebisen!! ;) kram

    SvaraRadera