22 mars 2011

tänder ett ljus

och tänker på min kära mormor som dog i morse.


det finns mycket jag skulle vilja berätta om min fina mormor. berätta mer om att jag alltid gick dit efter skolan när jag var liten. i frysen fanns alltid glass. efter maten fick jag alltid hemmagjord kräm, den bästa var "sputtekräm" (körsbärskräm med kärnor). hennes humör. glimten i ögat. hennes sånger. hennes dikter. hennes gråa fina vällagda hår. hennes goda kakor. hennes potatisbullar med fläsk. men orden räcker liksom inte till.

de sista åren var hon dement, men ändå kunde man ibland skymta hennes "vanliga" jag. den mormor som alltid finns i mitt hjärta.

8 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen Pernilla!
    Massa kramar till er!

    SvaraRadera
  2. även om människor förändras, så är det fint att man alltid har dem kvar inombords, precis som de var. och minnena av den bästa av mormödrar är bland de bästa man kan ha. hoppas att alla de fina minnena lägger sig som ett lock över saknaden när tiden är rätt. KRAM

    SvaraRadera
  3. kramar till dej mitt hjärta, mormor hade varit stolt över det du skrev.
    Kramam

    SvaraRadera
  4. Nu var det inte arne som sa det utan ingvor tydligen inne på hans konto.
    Kram igen

    SvaraRadera
  5. Många styrkekramar till dig. Härliga och ljusa minnen du har från din mormor. Kram på dig Pernilla//Johanna Björk

    SvaraRadera
  6. tack snälla för era fina ord. KRAMAR

    SvaraRadera
  7. Många varma kramar till dig.

    SvaraRadera