1 sep. 2010

"tillbaka till skoltiden"

tog kort till skolkatalogen på jobbet idag (vilket jag inte visste om, så jag tackar och bugar för att jag hann duscha i morse, låg kvar lite för länge och myste med Vera, gjorde välling...ja de dyrbara minutrarna på morgonen går ganska fort. Hur ska det bli när vi båda jobbar tro?? i alla fall...) när jag satt där och log in i kameran så slungades jag tillbaka till skoltiden och hur man spärrade upp ögonen för att inte blinka....och hur detta kort var viktigare än alla svenska och matteprov i världen...inte blinka, inte blinka.....men sen kom jag tillbaka till nutiden och tänkte att "vad gör det om 100 år, eller imorgon??" slappnade av och log brett! Vissa saker är skönt att man blir äldre....

2 kommentarer:

  1. Man kan kalla det för själförtroende och en viss mognad också. Skönt för en mamma att läsa. PoK
    mamman

    SvaraRadera