19 apr. 2012

koppor igen

nu är det astrids tur att ha vattkoppor, lilla skruttan. hon fick de första i måndags och det har ploppat upp några nya varje dag. nu verkar det inte ha kommit några nya idag. svårt att veta om hon har ont av dem, men jag tror inte det. hon är nöjd och glad och har inte haft någon feber. det enda är att hon sovit lite oroligt, men det var bättre i natt. nu hoppas vi att hon är på bättringsvägen.

en sak man kan fråga sig efter den här dagen är; hur det kan komma sig att en organisation av veras färgpennor kan sluta i en omorganisation av båda garderoberna i lekrummet. jag tröttnade ungefär när allt låg på golvet i tusen högar. (det var ungefär där som micke ställde sig i dörren och frågade varför det alltid blir kaos när jag ska städa, men allt måste ju ut för att organisera om) men efter middagen tog jag nya tag. så nu är det faktiskt ordning.

1 kommentar:

  1. Åh krya på sig! Skönt att hon är glad ändå.
    Det där med städkaos känner jag igen haha. Man måste ju se vad man har först! - innan man kan organisera.

    SvaraRadera