23 mars 2011

award



tackar fia för denna award (och snor bilden på köpet) och tar mig an den. såklart. här är 5 fakta om mig.

1. min favoritfilm (och lite skämskudde på den) är "you got mail". vet faktiskt inte riktigt varför. men den får mig att må bra (billig terapi?) och kanske en liten dröm att ha en egen "shop around the corner" när jag blir stor??

2. min favoritfärg är rosa. inte chockrosa i ALLT. men en liten detalj här och var. det som var lite lustigt är att jag i thailand fick reda på att enligt Buddismen har jag det som "min färg". I Buddismen har alla dagar i veckan en färg, och den dag man är född på, den färgen ska man ha på sig varje dag, i nån form. jag är född på en tisdag, och tisdagen är rosa. (och det fick jag reda på dagen efter vi köpt min vigselring med rosa sten.)

3. min andra "billiga terapi" är att tvätta. om jag är uppe i varv hjälper det att fylla en maskin tvätt eller hänga upp eller vika. Vet inte riktigt varför där heller, men kanske för att jag gör något konkret. tur för mig att vår tvättkorg aldrig är tom.

4. veckoplanera mat är också en grej jag tycker är roligt. leta recept. pröva nytt. handla (tillhör den lilla? grupp människor som stortrivs i mataffären: hitta nytt pålägg i charken. välja ost. hitta nya varor. ja...här kan jag bli fast ett tag) laga till och sen äta. kaoset i köket efteråt hör till.

5. haha. frågade Micke om denna punkt. kan du säga nåt som är typiskt mig? svaret kom nästan lite för snabbt: du spiller endel. det är någon gen jag har. man brukar ju skylla på barnet för fläckar och spill. men i den här familjen är mamman snäppet värre än barnet. måste nog skylla på min mamma för denna gen. utan att hon tar illa upp. hon vet vad jag menar. undrar bara om jag skickat den vidare till Vera??

skickar denna award vidare till Anna, Malin, Emelie och Jonna.

4 kommentarer:

  1. tackar för utmaningen och lovar att ta mig an den imorn!

    ps. kan du inte vara med på vår matblogg och dela med dig av vardagsrecept??

    SvaraRadera
  2. Tack för utmaningen=)
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. 1.Åhh vill också ha en "shop around the corner", du kan väl flytta ur dit söta lilla hus på landet och komma hit så kan vi starta en :)

    2. Undrar vad onsdag har för färg???

    4.pernillas matkasse hade kanske varit något. Jag hade köpt den. Hatar att planera måltider så det hade varit skönt om någon gjort jobbet åt mig.

    5. Min mamma spiller massor och jag har inte ärft den genen så Vera kanske klarar sig!

    SvaraRadera
  4. eller ni komma hit!?? ;) men visst vore det mysigt med en sådan liten affär.
    hmmm...om jag hittar pappren från resan så ska jag berätta. har förmig att jag såg domnär jag röjde i garderoben för ett tag sen.
    ja, det kanske skulle vara en affärsidé. matkasse med recept för en vecka.
    skönt att höra! hoppet finns alltså. ;)

    SvaraRadera