7 mars 2011

återbesök

idag var det återbesök på sjukhuset igen. det läker på fint. Vera skrek som en stucken gris varje gång det kom in någon i rummet. det är jättegulliga sjuksköterskor och de gör allt för att få henne på andra tankar, men det hjälps inte. hon vet att det gör ont att ta bort bandaget. när de går ut blir hon knäpptyst och kan skratta åt mammans och pappans försök till uppmuntran. men när dörren öppnas är det kört. men hon blev på lite bättre humör när de kom med mutan. klistermärken med bamse. hon fick ta flera stycken. och det var ju ok.
men hon är på strålande humör när vi tar på oss och går därifrån, så hon är inte långsint. Skulle vilja ta det som gör ont åt henne. Men det är skönt att hon inte har ont utav det annars utan kan röra sig helt obehindrat.

så imorgon blir det jobb och förskola igen, men ska tillbaka till sjukhuset senare i veckan och lägga om det igen. Skönt att de håller koll på det.

Just nu (19.30) har hon "en-inte-sova-kamp" med sin pappa. som hon har med mig också när hon ska läggas på kvällen. På dan däremot somnar hon oftast på någon minut. konstigt det där. men jag vet att det är mina "inte-vilja-sova-gener" som hon har ärvt. pappan däremot bad om att få gå och lägga sig när han var mindre. det kan jag inte minnas att jag har gjort.

uppdatering: 20.04 sover både barn och pappan sött.  

3 kommentarer:

  1. Inte-sova-generna har vår lille herre också. Varje nattning dag som kväll är en kamp. vet dock inte varifrån de kommer, får undersöka saken med mormor och farföräldrar. Syrrans tös är tvärtom. Henne kan de ge en flaska med välling, sätta ner henne i sängen och släcka lyset och gå ut. Avundsjuk, inte alls (säger jag med fingrarna i kors bakom ryggen)

    SvaraRadera
  2. åh, söta Vera! O är likadan. gastar för full hals bara han ser någon som ser ut som sjukvårdspersonal, men sedan är han hemskt nöjd över att ha plåster, som Mamma Mu ju! :)

    underbart att Vera verkar oberörd och att det läker fint! längtar efter att se er!
    KRAM

    ps. en jag-ska-bara-innan-jag-somnar här också. och det är INTE mina gener! jag har alltid somnat som en stock, överallt... ;)

    SvaraRadera
  3. verkar vara något gemensamt hos godingarna alltså! ;)

    vi längtar efter er ALLA!!

    KRAMAR

    SvaraRadera