2 feb. 2011

rättviseprincipen enligt en snart tvååring

Vera vet att det ibland finns glass i frysen. och så var fallet idag.
och idag tyckte jag att vi kunde ha lite onsdagsmys, så då kan det ätas glass.
jag tänkte att det räckte att dottern fick eftersom jag försöker att inte fika på veckorna (som i och för sig går sådär, men bättre än när jag var hemma-mamma) men när dottern såg att inte mamman hade någon glass gick hon och öppna frysen och knackade på luckan där glassen är. jag drog ut lådan och dottern fiskade upp en glass och gav den till mig. och då kan man ju bara inte säga nej. Så nu myser vi under filten och varsin glass i magen. rätt ska va rätt liksom!

2 kommentarer:

  1. fina Vera! redan rättvisemärkt!
    KRAM på er!

    SvaraRadera
  2. Underbart! Att hämta glass till mamma ska jag också lära valter :)

    SvaraRadera