23 feb. 2011

pippi på repeat

idag blev Vera hämtat av mormor och hennes kompis på förskolan. I väntan på mig åkte de till ICA, där fick hon köra minikundvagn och välja film. Ni kanske kan gissa vad det blev!?

PIPPI såklart!
(mormor tyckte Emil också, men den sorterade Vera ut)
så nu har hon en pippi-film hos mormor också.
det kan aldrig bli för mycket Pippi tycker Vera.

Så nu hojtade hon MER, MER när eftertexterna kom, och sträckte sig efter fjärrkontrollen. Så nu ser vi på Pippi. en. gång. till.

Kanske får bli ett besök på Astrid Lindgrens värld i sommar!? Någon som vet om tvååringar generellt skulle uppskatta det? Och Pippi-frälsta i synnerhet?

Nu ska vi snart äta pannkakor. Pappans. för mammans blir inte pannkakor, utan pannkakshögar. Men först ska jag ställa fram den fina tulpanbuketten jag fick idag på köksbordet. Det ger vårkänslor!

2 kommentarer:

  1. Mormor kanske kan åka med till lindgrens värld.
    Även om jag inte är lika hängiven pippi som vera.
    Tack för idag det var jättemysigt!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. det tror jag Vera skulle uppskatta!!
    jag tror den största upplevelsen för oss blir att se Vera springa runt, så jag tror alla blir nöjda.
    Tack själv, det var mysigt med besök!
    KRAM

    SvaraRadera