15 feb. 2011

nä, men man kanske skulle skriva en lista...

när jag och Micke planerar för något, vad som helst, ett inköp, resa, husprojekt, ja, ni vet. så får jag helt plötsligt något stirrigt i blicken och börjar rota i skåp och lådor. Micke konstaterar. det är dags att skriva lista. och jag tror inte jag är ensam om detta. det bara MÅSTE göras. för min intre husfrids skull. MÅSTE. Sen är det inte alltid listan används i en andrahand, men den finns där. på papper. ordning och reda.

så. jag och Vera har lov. Vera sover middag. och jag skriver lista. denna gång är det MÅNGA listor som ska göras.
*Vill-shoppa-i-stockholmslista
*packa-till-stockholmslista
*packa-till-Vera-till-mormor-och-arnelista
*köpa-INNAN-stockholmsresalista

ja, ni ser ju. lista för listor man måste skriva. illa. men NÖDVÄNDIGT.

2 kommentarer:

  1. Vi gillar listor men kolliderar lite med hur de ska göras och därför blir det inte så många. R gillar excel, helt tokig i det. Det ska göras diagram med staplar och linjer och allt vad man nu kan göra. jag däremot är som dig, penna och papper funkar bra och gärna en massa pennor i olika färger. Sen ska den upp på kylskåpet så man kan se den och så ska det bockas av. Det gillar jag!

    SvaraRadera