7 dec. 2010

pappan på vift=massa snö

Varför blir det alltid (jag menar ALLTID) snöoväder när Micke är iväg och jobbar??
Det är en fråga som jag ställt mig många gånger, inte bara denna vintern. Inte en förvarning. jag som till och med tittade på vädret igår. Hade inte en aning.
Tills jag kom ut i morse med Vera på armen. VA?????? MER SNÖ??????
Så det var att bara att försöka skotta ut bilen ur garaget. Backa. vända. köra fram. köra tillbaka. köra fram. köra tillbaka. köra fast. köra fram. köra tillbaka. (ja, ni fattar) ger nästan upp. provar en gång till. och jag lyckas komma ut på den lilla grusvägen!! kör i 20 cm nysnö vilket var lätt som en pannkaka (men inte när jag skulle hem i eftermiddag då det var spår som man var tvungen att hålla sig i) sen kom nästa hinder. snöplogens monstervall innan man kommer ut på vägen. Men det gick det med!

Men nu är Micke hemma. så nu kommer det nog inte mer snö på några dagar.

   

2 kommentarer:

  1. Låter inte kul.. Det är väl bara för Herr Bergman att stanna hemma! Eller så får han boka plogning innan han åker någonstans! Skall bli kul att ses på lördag! Kram kram

    SvaraRadera
  2. ingen chans att Micke kan vara iväg på jobb sådär den 23:e december va?... för att säkra julvädret menar jag. ;)
    KRAM

    SvaraRadera