3 okt. 2010

en helg i Skåneland

har gjort ett besök i Lund i helgen och vilken helg det blev sen! Vi tog sällskap med med mamma och Arne ner för att hälsa på de tre skåningarna i familjen. För att sammanfatta helgen så säger jag bara UNDERBAR. Jag ger er 5 guldkorn:

Guldkorn nummer 1: Kramarna och pussarna mellan Vera och O. Det förekom också lite puttar och rivmärken, med de var förstås också kärleksfulla! Man måste ju testa lite. :)

Guldkorn nummer 2: Maten. Fick testa på Skåne-falaffel och det var en riktig gott. De var så goda att man glömde bort att det blåste halv storm och att man egentligen frös. Vera gav den också tummen upp. Thaibuffén vi bjöds på var också SÅ god.

Guldkorn nummer 3: Hotellet. Mycket trevligt hotell med mycket konst. Fina glasskulpturer och häftiga tavlor. Men det bästa med att sova på hotell är ju frukosten. Man äter alldeles för mycket men det går ju bara inte att låta bli. Vera fick en tallrik med ägg, pannkaka, ost, smörgås och skinka. Vera åt ägg. Bara ägg.

Guldkorn nummer 4: Shoppingen. PoP fick ett besök och där shoppades både julklappar, fleeceunderställ till halva priset(!) och en blommig tröja!

Guldkornnummer 5: Staden Lund. Fick se domkyrkan och Universitet (kontorsbyggnad nu) Mycket tjusigt! (Micke fick syn på en Saabjeep som nog fick minst lika mycket uppmärksamhet som de andra sevärdheterna).

Ja,efter 5 guldkorn kan man ju konstatera att hela helgen var ett enda stort guldkorn. Förutom en sak. Det var bilkö, nej jag menar BILKAOS på köpcentrat vi skulle besöka. Detta insåg vi när vi kom, men det gick inte att vända tillbaka. Vivar fast i detta BILKAOS och kom INGENSTANS. Vi stog på samma ställe i säkert 20 min. Men tillslut, med lite tålamod och teckenspråk till andra bilar kunde vi parkera och fick ÄNTLIGEN shoppa. Sen tog det en bra stund efter stängningsdags som vi kunde ta oss därifrån. Männen i sällskapet hade varnats för bilkaoset och kunde åka hem och slappa framör tv:n.

Helgens "Den bjuder jag på":

Jag till Fia: Hur går det med barnboken?  (som hon ska ge ut framöver, så KÖP)
Fia: Jo,det går bra. Håller på att klistra fast sträckkoden nu.
Jag ser framför mig hur hon har fått hem en hel kartong med böcker som hon ska klistra fast sträckkoder på. Men tycker inte att det är hennes uppgift att göra det. så jag frågar:
- Varför måste du göra det?
Fia -Jo, men jag tycker det är bra. Då får ju jag bestämma vart den ska sitta.
Jag förstår fortfarande inte det positiva med detta. Men frågar vidare.
-Hur kändes det att få boken i handen då??
Fia: - Det har jag inte fått än.
jag: Nähe, men du klistrade ju sträckkoder på dem....
Fia: Ja, i datorn alltså.
Då brister jag ut i skratt......haha!!
Va? Hörde jag blondin?? Näää.....  

Återkommer med bilder från helgen!

2 kommentarer:

  1. ja, TACK för att ni kom! det var så roligt! Otis fick smyginviga fleeceunderställströjan när vi åkte ut i skogen i går eftermiddag för en blåsig promenad, och var mycket funktionellt klädd i det och skalisarna över. kom igen hösten, säger jag bara! vi är redo! :)

    nu ska jag fortsätta klistra streckkoder. ja, i DATORN alltså! ;D
    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Men pernilla hur tänkte du då??
    Vi tyckte också att det var jättemysig helg! Synd att tiden går så fort och att man tror att man skall hinna med mycket mer än vad det finns tid till?

    SvaraRadera