7 juli 2010

jobbångest kan uttrycka sig på många olika sätt....

......t.ex. i garderobsstädning (dels för att jag inser att jag inte kommer ha tid med det när jag börjar jobba och dels för att jag ska kunna fylla på med nya höstkläder).

Sen var det ju det här med garderobsstädning. Man börjar med stor energi och inspiration och ser framför sig hur bra det kommer bli och man sätter gladeligen igång.
Sen drar man ut allt och ska sortera...kaos....ungefär där börjar enegin dala...."slänga? spara? skänka? Sen ska allt in igen, på en mycket genomtänkt plats så man precis vet vart man har den....det går mycket bra till en början. När man tycker att det börjar bli fullt i skåpen och man har ordning på saker så vänder man sig om och ser att det är lika mycket grejer till utspritt över hela golvet som också ska in, VART???? funderar man då (fanns alltså en anledning till att man TRYCKT in allt) då blir man trött, kokar en kopp kaffe och sätter sig här och försöker hitta energin att fortsätta....

5 kommentarer:

  1. Känner igen det där.. :-)

    SvaraRadera
  2. JA! blogg! :)
    och när man väl lyckas slänga ut lite gamla trasor från garderoben så är det ju fantastiskt! ibland tycker jag att det räcker med ett par plagg så känns allt liksom nytt och fräscht och luftigt igen. mitt problem är att ca trettio sekunder senare har jag redan lyckats skapa kaos. igen. ;)

    SvaraRadera
  3. Härligt med blogg! Jag prenumererar redan så nåde dig om du slutar skriva. Kram! //Anna

    SvaraRadera
  4. Fia: jaaa, man är supernöjd nu när det är ordning, men som sagt, start står man där och trycker in grejer igen och den ordning man hade är ett minne blott!

    Anna: i tröga bloggstunder ska jag tänka på dig och kämpa på! :) kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att jag inte är ensam susanne!

    SvaraRadera