28 nov. 2011

glest....

det är glest mellan inläggen nu...men "det blir så ibland" som vera säger....

i helgen har micke lagt färdigt golvet i allrummet, så nu är det bara lister kvar. måste säga att min man är riktigt händig och gör så FINT! skönt att få ordning och vilken skillnad från innan!! Vera "helpte" sin pappa att lägga golv...hon visade också mig hur man gör när man tapetserar, och hon härmade sin pappa på pricken. de är väldigt observanta de där små godingarna.

idag har vi haft mysigt middagsbesök av kära vänner. jag och vera hade bakat goda pepparkaksmuffins till kaffet. med glasyr. det var riktigt gott! receptet var utan glasyr...men lite glasyr blir ju som grädde på moset!!
vera åt mest glasyr.... Receptet på pepparkaksmuffins hittade jag här på ica. sen gjorde jag en glasyr av 200g philadelphiaost, 1,5 dl florsocker och 2 tsk vaniljsocker som jag bara vispade ihop. mmmmm.....!

1 kommentar:

  1. Hejsan
    vad kul att ni lägger golv. Det skulle vara roligt om du vill visa upp ditt projekt på Byggla.se. Är du intresserad kan jag erbjuda en morot. Vi har även en golvtävling och badrumstävling som pågår just nu. Maila mig på vendelabyggla@gmail.com så berättar jag mer!
    /Vendela

    SvaraRadera