12 maj 2011

blivande trollkar??

har funderat på om vera kanske ska fundera över en karriär inom magi. för igår trollade hon bort mina nycklar. puts väck bara! måste bara vara rena magin. men jag upptäckte det inte förän i morse, ungefär två minuter efter att vi borde ha startat bilen på väg till jobb/dagis, så det blev några minuters hysteriskt ledande (som man ändå skulle hitta något i det tillståndet) sen fick vi åka ändå.

Vera vinkande hejdå till Mussorna (kossorna alltså. Mu + kossa= Mussa) och vi åkte till jobb/dagis. jag fick snällt be mina snälla jobbarkompisar om de kunde låsa upp alla miljoner låsta dörrar åt mig på jobbet.

när vi kom hem frågade jag Vera snällt om hon kunde trolla fram mammas nycklar igen. jag fick till svar "min nyckel" och insåg att här får jag ingen hjälp. så jag började leta. och i hennes ugn låg dom. kanske hade de blivit en bulle som skulle gräddas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar