25 okt. 2011

renovering pågår! och vila....

 jag är sjukskriven fram till sista november, alltså tills dess jag ändå skulle gått hem på föräldraledighet. konstigt, men skönt att kunna ta det lugnt. sammandragningarna kommer när jag gör lite för mycket, men de går att vila bort...

Micke renoverar allrummet när det finns möjlghet. kvällar och helger går så fort och ibland prioriteras annat istället. vilket jag tycker är väldigt bra. lagom är bäst och det är ju (tyvärr) ingen som tar jobbet ifrån en. men taket är snart färdigmålat (efter tre strykningar) och det blir sååååå bra! vilket skillnad att få ett ljust tak istället för mörknat furu. lovar lägga ut en bild. idag valde jag tapeter...det är riktig beslutsångest. det kommer bli mycket vitt med taket och trappräcket och nya vita dörrar, så det kändes som det skulle vara bra med lite färg. det är ju inte så mycket vägg eftersom det är snedtak och många dörrar och fönster. men sen ska rummet kännas harmoniskt och skapa en enhet mellan alla rum/hall som ligger i anslutning. ojojoj...säger jag! sen är det ju bra om jag kan slita mig från den gråa nyansen...det kan ju bli lite för mycket...jag och micke försökte bestämma oss igår med hjälp av boråstapeters hemsida....vi hade nästan bestämt oss för en grå(!)....men idag när jag kom in till färgaffären och skulle kolla på den var katalogen utlånad.(kanske någon mening med det) så jag bläddrade igenom en annan boråskatalog och hittade en enfärgad mönstrad som var lite lila-grå. ska blir spännande att se om det blir bra....det känns som den var en bra "sammanfattning" av alla önskemål...men man vet ju inte förän den är uppe...

nu avslappning. sen lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar