17 nov. 2010

tänt var det här!

ja, efter en mycket god investering av solfångare har vi inte behövt börja elda förän sent på hösten. Men nu är det dags att få fart på den gamla pannan och elda igen. Visst är det en del jobb (ja, inte för mig ska jag väl erkänna, men för Micke blir det endel bärande) Men nu har jag tänt första pannan för hösten och det är något speciellt. Det blir en härlig värme i huset. Och det blir ju lite skönare värme när man får jobba lite för den själv. (Om man inte är lite disträ som jag kan vara och glömmer att man eldar och får göra om allt när man allt för sent kommer på det och elden har brunnit ut...) tur att jag har en man som det är lite mer ordning på i det fallet...

På begäran kommer här också en bild på kattungarna. Ser mest ut som små hårbollar, men söta sådana. Öppnade ögonen för några dagar sedan. Vera är nyfiken på dem, men håller sig oftast(!) på behörigt avstånd. Hon sätter sig på huk och ropar "Hej, hej" och katterna piper lite oroligt till svar.

4 kommentarer:

  1. Mysigt! Skall ni behålla alla själva?! ;) Kram

    SvaraRadera
  2. jag ska inte ha en katt. jag ska inte ha en katt. jag ska inte ha en katt. jag ska inte ha en katt. jag ska inte ha en katt. jag ska inte ha en katt. gah, de är SÅ söta när de är sådanadär små bollar!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. ps. och söta Vera som är snäll mot katterna! O far fortfarande runt trädgården som en besatt för att leta efter vår gamla gårdskatt, som dock flyttade för ett tag sedan. tror katten är rätt nöjd med den flytten. ;)

    SvaraRadera
  4. tänk om vi bott i truve jämt, då minsann!!!!
    Oj oj vad dom är söta!!

    SvaraRadera